Vaněk Lubomír,karikaturista,výtvarník,ilustrátor

01.08.2010 09:17

1) Co je vaším hlavním životním smyslem,který vás vede?

 

    Především  žít a tvořit,  nikoliv „přežívat“...


2) Co pro vás znamená Bůh?

 

    „UNIVERSUM“

 

    3) Je člověk součástí přírody nebo její pán?

 

     Tím, že se  člověk snaží být pánem přírody, velmi jí ubližuje a ona mu to vrací. Jako milovník  Země a přírody už dávno vím, že jak se k ní a v ní chovám v souladu s ní, tak mi to  „daruje“ mnohanásobně zpátky...

 

4) Jak vnímáte svobodu ?

 

      Svoboda je pro mne třeba i to, že jsem se mohl po sametové revoluci rozhodnout, čím se chci živit, co chci v životě dělat a nikoliv aby mě někdo tlačil někam, kam nechci ( což jsem za „totáče“ mnoho let zažil )...


5) Má  poznání nějakou roli ve vašem životě?

 

      Mým koníčkem je cestování, rád poznávám nové krajiny a místní lidičky...


6 )Vidíte se v zrcadle v dobrém světle?

 

      Mé svědomí je čisté, svého pohledu v zrcadle se neobávám...


7) Měl by být člověk solidární k druhým?

 

       Určitě, ale jen k potřebným, nikoliv třeba k alkoholikovi, který mě na ulici otravuje o peníze na flašku...


8) Rozezní se ve vás struna blaženosti,když  slyšíte nějakou hudbu,vidíte nějaký

      film,přečtete nějakou knihu?

 

      Bez hudby, knihy, výtvarného umění si život nedovedu představit, při poslechu pěkné muziky tvořím i odpočívám...


9) Může člověk existovat bez válek? 

 

     Možná jsem idealista, ale doufám, že jednou ano...

 

     

10) Kouzelný dědeček vám splní tři přání.Jaká to budou?

 

      Mám to štěstí, že už se mi během života má „úhlavní“ přání splnila, takže další pro kouzelného dědečka mě v tuto chvíli nenapadají...

 

 

 Lubomír Vaněk : Karikaturista, výtvarník, ilustrátor žijící a tvořící v Brně

 

www.lubomirvanek.cz

 

—————

Zpět


Kontakt

ten2ten

Plzeň, Czech Republic