Vašíček Jaroslav,režisér a producent

30.03.2010 10:50

1) Co je vaším hlavním životním smyslem,který vás vede?

     Vždy jsem usiloval poznat člověka – lidi v jejich pravé podstatě „ve víru“ života. Protože mě tato činnost zcela neuspokojovala, rozhodl jsem se o své zkušenosti a svá poznání, podělit s ostatními lidmi. Proto jsem se začal již jako amatér živě zajímat o dokumentární film a audiovizi. Nakonec jsem se stal profesionálním dokumentaristou.

2) Co pro vás znamená Bůh? 

     Bůh pro mě znamená jistá pozitiva, sounáležitost k ostatním lidem, k živé i neživé přírodě, vesmíru. Reprezentuje pro mě dobro, lásku, víru a naději při usilování o lepší život na naší planetě.  

3) Je člověk součástí přírody nebo její pán?

      Zastávám stanovisko, že člověk je součástí přírody. Zatím se to jeví tak, že tou nejhorší součástí přírody.

4) Jak vnímáte  „svobodu“?

Svoboda je nejdůležitější výsadou člověka, ale je podmíněna zodpovědností. Svoboda každého člověka končí tam, kde začíná svoboda jiného člověka. To je podmíněno vzájemným respektem. Nerespektování svobody jiných lidí přináší lidské tragédie, a taky národnostních celků i etnik.

5) Má  „ poznání“ nějakou roli ve vašem životě?

      Bez poznání nelze usilovat o nic. Člověk musí věci poznat, a pak je možná pochopí. Takž já jsem pochopil, že lidé poznali zatím velmi málo, podle toho jaký je na světě chaos, a moc toho taky zatím nepochopili. Údělem člověka je zřejmě dělat stále dokola stejné chyby.

6 )Vidíte se v zrcadle v dobrém světle?    .................

7) Měl by být člověk solidární k druhým?

      Člověk má být velmi solidární k druhým, nemůže totiž vědět, kdy bude potřebovat jejich pomoc, určitě to souvisí s věkem ,poznání a přirozenou inteligencí.Kdo to nepochopil, má smůlu.

8) Rozezní se ve vás struna blaženosti,když  slyšíte nějakou hudbu,vidíte nějaký film,přečtete nějakou knihu?

      Struny znějí ve mě stále, mrzí mě, že nejsou slyšet. Nejsem totiž ani kytara, loutna či harfa.

9) Může člověk existovat bez válek?

       Svět bez válek? Pouhá iluze. Ovšem, bylo by to krásné, svět bez válek

10) Kouzelný dědeček vám splní tři přání.Jaká to budou?

     To opravu nevím, život není pohádka, kouzelného dědečka jsem zatím v životě nepotkal.

 

Jaroslav Vašíček,režisér a producent            www.jaroslavdirector.estranky.cz

 

Zaujal vás tento článek?Zde můžete ohodnotit jak.

—————

Zpět


Kontakt

ten2ten

Plzeň, Czech Republic