Ludvík Bedřich,dramaturg ČT,režisér,písničkář

24.04.2010 11:28

1) Co je vaším hlavním životním smyslem,který vás vede?

Tvorba. Den, kdy nic nevytvořím, sám nebo s jinými, je promarněný den. I když i takový musí být :-)


2) Co pro vás znamená Bůh?

Universum. Ani křesťanské, ani Muslimské, ani  Židovské či Budhystické – prostě universální.


3) Je člověk součástí přírody nebo její pán?

My, lidé, jsme nafoukaná a arogantní a přitom nepatrná a nepodstatná součást přírody.


4) Jak vnímáte  „svobodu“?

Jako volný prostor, jíž všichni padáme a jen někteří z nás se naučí létat, ba plachtit ba kroužit!


5) Má  „ poznání“ nějakou roli ve vašem životě?

Poznání je základ všeho. Kdo ztratí zvědavost a přestane chtít poznávat nové a nové věci, je mrtvý a je na světě zbytečně. Není nic krásnějšího než poznávání a poznání.


6 )Vidíte se v zrcadle v dobrém světle?

V zrcadle vidím jakéhosi starého muže, který se podobá mému otci, kterému se tak nechtěl podobat a přece se podobá.


7) Měl by být člověk solidární k druhým?

Ano, určitě. I když je to proti jeho přirozenému sobectví, i když se musí přemáhat a snažit.


8) Rozezní se ve vás struna blaženosti, když  slyšíte nějakou hudbu,vidíte nějaký film, přečtete nějakou knihu?

Ale samozřejmě. Filmy jako dramaturg a scenárista a režisér sám tvořím, skládám k nim písně, vydal jsem několik knih – je to můj život, živí mě to, miluju to.


9) Může člověk existovat bez válek?

Může, ale nechce. Pořád někde někdo válčí. A ne vždycky musí. Často by stačilo zvednout se a odejít o pár kilometrů dál. V tomto smyslu si zaslouží daleko větší obdiv a péči váleční uprchlíci. To jsou ti, co opravdu nechtěli válčit a odešli.  


10) Kouzelný dědeček vám splní tři přání.Jaká to budou?

Je mi 57 let a všechny mé sny jsou mnohonásobně splněny.  O něco jsem se zasloužil sám, o něco „sametová revoluce“, která mě vytáhla z kotelny. Takže moje tři přání jsou: zdraví a štěstí a mír pro mé děti - třiatřicátníka Jana a pětadvacetiletou Lucii. 
 
Bedřich LUDVÍK ,dramaturg hrané tvorby ČT, autor vzdělávacích seriálů o rozhlednách, pramenech, památných stromech, dřevě stromů, režisér a písničkář

 

Jak vás zaujal tento článek:Zde můžete ohodnotit.


—————

Zpět


Kontakt

ten2ten

Plzeň, Czech Republic