Koenigsmark Alex, spisovatel

13.04.2010 10:56

1) Co je vaším hlavním životním smyslem, který vás vede?

Já jsem si tenhle svět nevybral, ale je asi lepší o tom nepřemýšlet. Dobrý nápad je Leibnizovo: Je nejlepším z těch možných.

2) Co pro vás znamená Bůh?

Hledání Boha, ať s velkým nebo malým počátečním písmenem, bylo vždycky hledáním nějakého smyslu a řádu, hledáním odpovědi na otázky, které člověka napadají, když se dívá na hvězdné nebe. Pro mne je Bůh velikou kulturní hodnotou.

3) Je člověk součástí přírody nebo její pán?

Velmi drobnou součástí.

4) Jak vnímáte  „svobodu“?

Slovo svoboda je vábničkou kdekteré ideologie.  Asi neexistuje, protože je vždycky něčím omezená.

5) Má  „ poznání“ nějakou roli ve vašem životě?

Jako v každém jiném životě.

6 )Vidíte se v zrcadle v dobrém světle?

Ano, mám v koupelně velmi dobré osvětlení.

7) Měl by být člověk solidární k druhým?

Ano.

8) Rozezní se ve vás struna blaženosti, když  slyšíte nějakou hudbu, vidíte nějaký film, přečtete nějakou knihu?

Struna blaženosti je pěkný výraz. Jestliže jsou hudba, film, kniha, obraz atd. dobré, měl by konzument prožít nějakou katarzi.

9) Může člověk existovat bez válek?

Ukazuje se, že ano, jelikož moderní kšefty se dají realizovat i bez toho. Za války se ale vydělává rychleji.

10) Kouzelný dědeček vám splní tři přání. Jaká to budou?

Velmi to závisí na mém věku v okamžiku, kdy by mi dědeček tu nabídku učinil. Pokud by ode mě neočekával odpovědi ve smyslu světový mír, sociální spravedlnost a zaručené přijetí do nebe, by mi dnes, kdy je mi 66 let,  stačila záruka zdraví na pár desítek let a dostatek finančních prostředků (to jsou peníze) na každoroční pravidelné několikaměsíční studium proměny románského slohu v renesanci v Itálii. :O)

 Alex Koenigsmark, spisovatel

Jak vás zaujal tento článek?Zde můžete ohodnotit.

—————

Zpět


Kontakt

ten2ten

Plzeň, Czech Republic