Harák Ivo, básník a literární vědec

19.03.2010 15:28

1) Co je vaším hlavním životním smyslem,který vás vede?

Nebýt zde zbytečně a zbytečný, „zanechat stopu“.

 2) Co pro vás znamená Bůh?

Neskonale milosrdnou a milující bytost, která mne i nakopnout (je-li zapotřebí mne vzdálit pokušení) svede s něhou.

 

3) Je člověk součástí přírody nebo její pán?

Moudrý pán se cítí být součástí.

 4) Jak vnímáte  „svobodu“?

Jako možnost dělat smysluplné věci s radostí.

 5) Má  „ poznání“ nějakou roli ve vašem životě?

Jde o objevování sebe sama skrze druhé.

 6 )Vidíte se v zrcadle v dobrém světle?

Druzí nechť jsou mi zrcadlem; zeptejte se tedy zrcadla.

 7) Měl by být člověk solidární k druhým?

Jedinec přežije (a bude šťastný) toliko v kolektivu, ve společenství.

 

8) Rozezní se ve vás struna blaženosti,když  slyšíte nějakou hudbu,vidíte nějaký film,přečtete nějakou knihu?

 

Ano, tichou leč intenzivní radost ze souznění, ze spolubytí jsem několikrát vskutku pocítil. Jsou to vzácné chvíle poznání, že tu kdosi talentovanější než já vyjádřil i mé pocity.

 9) Může člověk existovat bez válek?

Může. A chce…?

 10) Kouzelný dědeček vám splní tři přání.Jaká to budou?

Věřím v Boha a učím se věřit Bohu.  Kouzelný dědeček? – bohužel – vlastně bohudík – není. Pomoz si – a Pánbůh ti pomůže.

 

Ivo Harák, básník a literární vědec

 Zaujal vás tento článek? Zde ho můžete ohodnotit.

—————

Zpět


Kontakt

ten2ten

Plzeň, Czech Republic