Pudil Aleš,malíř a výtvarník

29.03.2010 15:15

1) Co je vaším hlavním životním smyslem,který vás vede?

        Naše civilizace se posouvá kupředu a každý by měl přispět dle svých možností- zanechat po sobě alespoň nepatrný kousek světa v životaschopném stavu, kvalitně vybaveného nástupce a pokračovatele, a třeba originální dílo na poli klasické malby.

2) Co pro vás znamená Bůh?

        I přes sympatizování s buddhismem jsem vždy považoval Boha v lidské podobě za konstrukci  dějin  ( a jednu z příčin válek ),  a věřil jsem si po svém.  Vážná  životní  situace mi přímo potvrdila existenci jakéhosi centrálního vědomí,  telepatických přenosů a vyššího řízení.  Náš mozek je kvalitní přijímač a my postrádáme manuál.

3) Je člověk součástí přírody nebo její pán?

        Člověk je tisíce let součástí přírody a nepatrný zlomek této doby špatným pánem.

4) Jak vnímáte  „svobodu“?

         Jako velký dar, kterého je třeba si vážit a užívat si ho.  Jsem nesmírně potěšen, že jsem zažil pád totality.  Opečovávám si tu svou vnitřní svobodu, rád užívám svobodu slova, svobodu tvůrčího výrazu, trochu mi uniká ta dnes tak proklamovaná svoboda finanční.

5) Má  „ poznání“ nějakou roli ve vašem životě?

         Myslím, že celý život je o poznání, ten můj cítím jako jeden velký experiment, dokonce i smrt bude poznáním.

6 )Vidíte se v zrcadle v dobrém světle?

          Bývaly doby temna a pochybování, už dlouho se snažím, aby světlo bylo dobré. Cílem je obraz bez zrcadlového převrácení.

7) Měl by být člověk solidární k druhým?

           Chce-li mezi nimi žít, pak je to nezbytnost.

8) Rozezní se ve vás struna blaženosti,když  slyšíte nějakou hudbu,vidíte nějaký film,přečtete nějakou knihu?

          Jako malíře mne trochu zamrzela v této otázce absence obrazu, ten dobrý by tak měl též fungovat.  Rád se věnuji poslechu současné hudby, která mne dokáže povznášet a nabíjet pozitivní energií tak,  že jí mohu transportovat do jiných médií.  Potom jsem blažený.

9) Může člověk existovat bez válek?

           Ano, zcela určitě ano.  Bylo by dobré pochopit, jak a proč války vznikají. Doporučuji dokument „Zeitgeist“ na netu s českými titulky.

10) Kouzelný dědeček vám splní tři přání.Jaká to budou?

          Stačilo by jedno – stát se kouzelným dědečkem.   I když to se mi možná ve stáří splní, nebudu-li z úrovně našich politiků zatrpklým arogantním dědkem.

 

Aleš  Pudil   -   malíř a výtvarník

 

Zaujal vás tento článek?Můžete ohodnotit jak.

—————

Zpět


Kontakt

ten2ten

Plzeň, Czech Republic